نصب سیستم اخطار آنلاین در خصوص ورود وسایط نقلیه(موتور و ماشین) در ورودیهای مناطق تحت مدیریت(شبیه سیستم تردد شمار)

مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست حدود 15% از مساحت کل استان یزد را شامل می شوند و با توجه به وسعت این مناطق و همچنین کمبود نیرو و امکان، پایش ورود و خرج شکارچیان در عمق مناطق بیابانی و صعب العبور بسیار دشوار می باشد. یکی از چالش های شتاب دهنده پیشگامان کمک به رفع این مورد بوده است.

اهمیت و ضرورت موضوع

با توجه به وسعت مناطق تحت مدیریت و محدودیت نیرو و عدم امکان پایش کل مناطق ، استفاده از تکنولوژی نوین جهت رصد ورود و شکارچیان بسیار ضروری می باشد و با این تکنولوژی می توان از کاهش جمعیت گونه های ارزشمند کشور مانند آهوی ایرانی، جبیر، گوسفند وحشی و بز وحشی جلوگیری نمود.

شرح کلی مسئله

مناطق تحت مدیریت حدود 15% از مساحت کل استان یزد را شامل می شوند و با توجه به وسعت این مناطق و همچنین کمبود نیرو و امکان، پایش ورود و خرج شکارچیان در عمق مناطق بیابانی و صعب العبور بسیار دشوار می باشد و این در حالیست که راههای ورود و خروج شکارچیان، در مناطق بسیار کم تردد بوده و کاملاً مشخص می باشد البته بسیار دور از دسترس و در عمق مناطق بیابانی می باشد که شکارچیان و متخلفیان با متورسیکلت و یا خودرو از این مسیرها وارد می شوند که این اداره کل نیاز به طراحی و نصب و راه اندازی یک سیستم پایش آنلاین تردد شمار در ورودی های مناطق دارد تا ما را قادر سازد که به محض ورود شکارچی به منطقه و با دریافت اطلاعات توسط مرکز پایش اداره کل ، تیم های یگان حفاظت به منطقه اعزام شده و اقدام لازم در خصوص دستگیری متخلف انجام گیرد.

هدف اصلی

افزایش حفاظت در مناطق تحت مدیریت و جلوگیری از کاهش جمعیت گونه های ارزشمند استان

اهداف فرعی

پایش مناطق تحت مدیریت جهت کنترل ورود شکارچیان، قاچاقچیان و ….

پیشینه مسئله و مفاهیم علمی مرتبط با مسئله

آنالیز عملکرد

تجزیه و تحلیل علل ریشه‌ای

حوزه تخصصی مسئله

فناوری اطلاعات, سایر

حوزه کاربرد مسئله

سایر

راه حل های ممکن در ارائه پاسخ

طراحی و نصب سیستم تردد شمار آنلاین در وردی مناطق تحت مدیریت مناطق

راه حل هایی که دارای جذابیت نمی باشند

ویژگی ها و خروجی هایی را که فناوری مورد درخواست می بایست داشته باشد

طراحی و ساخت سیستم تردد شمار که قادر به تهیه عکس و اطلاعات از تردد افراد در محل های ورودی مناطق تحت مدیریت و ارسال انلاین آن به مرکز پایش اداره کل باشد.

از بعد اقتصادی و مالی رفع مساله، تا چه میزان هزینه ای مقرون به صرفه تلقی خواهد شد و حاضرید برای آن هزینه کنید؟

این سیستم از نظر اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه می باشد چون با اطلاع به موقع از زمان ورود و همچنین مکان دقیق حضور شکارچیان، از ساعت ها گشت و جستجوی بیهوده در وسعت بسیار پهناور مناطق جلوگیری بعمل آمده و صرفه جویی زیادی در خصوص هزینه بنزین، اصطلاک خودروها و موتورسیکلت¬ها و وقت محیط بانان خواهد شد.

نوع همکاری مطلوب شما با ارائه دهنده راهکار

خرید تضمینی محصول

دانلود فایل پیوست

در صورتی که راه حل دارید برای حل این چالش دیدگاه خودتون بنویسید تا با شما تماس بگیریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام فایل:

اندازه فایل: