طراحی ، ساخت و نصب پمپ در پل دانه گیر

یکی از نیازهای حیاتی تصف یه خانه های فاضلاب داشتن دانه گیر می باشد که عملکرد مناسب آن در حذف شن ، ماسه ، هسته و… جهت جلوگیری از انتقال به سیستم تصفیه خانه و عدم اخلال در راندمان تصفیه خانه حائز اهمیت می باشد . جلوگیری از گرفتگی لوله ها و کانال ها و صدمه به تجهیزات بالا دست و همینطور کاهش راندمان تصفیه خانه و حذف شن و ماسه هایی که نمیتوا ن آنها را به کمک آشغال گیرها حذف کرد از وظایف پل دانه گیر می باشد. وجود پل هایی که دار ای چاله مکش دانه و پارو باشند به دلیل حجم بالای دانه که باعث کج شدن ممتد پارو و همچنین صدمه به پل و فرار دانه از سیستم می شود، در نتیجه با نصب پمپ های مکش دانه بر رو ی پل و حذف پارو در هنگام حرکت رفت و برگشت باعث افزایش راندمان، کاهش خرابی تجهیزات و فرار دانه می شود. شایان ذکر است انتخاب نوع پمپ، جانمایی آن و همچنین کانال طراحی مسیر انتقال دانه حائز اهمیت می باشد. یکی از چالش های شتاب دهنده پیشگامان کمک به رفع این مورد بوده است.

اهمیت و ضرورت موضوع

شرح کلی مسئله

یکی از نیازهای حیاتی تصف یه خانه های فاضلاب داشتن دانه گیر می باشد که عملکرد مناسب آن در حذف شن ، ماسه ، هسته و … جهت جلوگیری از انتقال به سیستم تصفیه خانه و عدم اخلال در راندمان تصفیه خانه حائز اهمیت می باشد . جلوگیری از گرفتگی لوله ها و کانال ها و صدمه به تجهیزات بالا دست و همینطور کاهش راندمان تصفیه خانه و حذف شن و ماسه هایی که نمیتوا ن آنها را به کمک آشغال گیرها حذف کرد از وظایف پل دانه گیر می باشد . وجود پل هایی که دار ای چاله مکش دانه و پارو باشند به دلیل حجم بالای دانه که باعث کج شدن ممتد پارو و همچنین صدمه به پل و فرار دانه از سیستم می شود ، در نتیجه با نصب پمپ های مکش دانه بر رو ی پل و حذف پارو در هنگام حرکت رفت و برگشت باعث افزایش راندمان ،کاهش خرابی تجهیزات و فرار دانه می شو د . شایان ذکر است انتخاب نوع پمپ، جانمایی آن و همچنین کانال طراحی مسیر انتقال دانه حائز اهمیت می باشد .

هدف اصلی

اهداف فرعی

استفاده از سیستم قدیمی ایرلیفت و سند سیلو که به د لیل گرفتگی ها ی پی در پی بسیار ناکارامد می باشد.

پیشینه مسئله و مفاهیم علمی مرتبط با مسئله

آنالیز عملکرد

پمپ های مکش دانه کلا سیفایر لوله و اتصالات مورد نیا ز ریل رفت و برگشتی پل بیشتر مشخصات تخصصی می باشد.

تجزیه و تحلیل علل ریشه‌ای

اکثر تصف یه خانه ها ی فاضلاب فاضلاب سراسر کشور که از سیستم دانه گیری به وسیله پل رفت و برگشت و از سیستم قدیمی سندسیلو و ایرلیفت استفاده می کنند .

حوزه تخصصی مسئله

کشاورزی, مکانیک

حوزه کاربرد مسئله

سایر

راه حل های ممکن در ارائه پاسخ

نمونه خارجی ای ن دست گاه شرکت EMO فرانسه می باشد که می بایست هزینه های زیادی را متحمل شد. که به علت تحری م ها ی ظالمانه امکان ورود آنها به کشور نبوده و در صورت خرید، قیمت ها به شدت افزایش دارد که امکان توجیه ان در کمیسیون ها ی مناقصا ت نیست.

راه حل هایی که دارای جذابیت نمی باشند

ویژگی ها و خروجی هایی را که فناوری مورد درخواست می بایست داشته باشد

از بعد اقتصادی و مالی رفع مساله، تا چه میزان هزینه ای مقرون به صرفه تلقی خواهد شد و حاضرید برای آن هزینه کنید؟

نوع همکاری مطلوب شما با ارائه دهنده راهکار

خرید تضمینی محصول

دانلود فایل پیوست

در صورتی که راه حل دارید برای حل این چالش دیدگاه خودتون بنویسید تا با شما تماس بگیریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام فایل:

اندازه فایل: