ساخت یاتاقان پایین اسکروپمپ های ایستگاه پمپاژ تصفیه خانه فاضلا ب

یاتاقان اسکرو پمپ یکی از مهمترین تجهیزات ایستگاه پمپاژ اولیه هر تصفیه خانه جهت انتقال فاضلاب از عمق، به شمار می رود . این قطعه در قسمت پایین اسکرو پمپ و مستغرق در فاضلاب می باشد در نتیجه به دلیل قرار گرفتن در فاضلاب خام، خرابی بالایی دارد و از این حیث از اهمیت بالایی در این سازه برخوردار است و در صورت عدم اصلاح آن در اسرع وقت باعث خارج شدن تصفیه خانه از مدار بهره برداری می باشد. هدف از ساخت این تجهیز عدم وابستگی به شرکت های غربی و خارجی، عدم خرابی یک تجهیز در مدت زمان طولانی و افزایش کارایی و راندمان سیستم و در نتیجه صرفه جویی از نظر زما نی و مالی می باشد . در راستا سعی بر این بوده که جهت کاهش بارهای شعاعی، محوری و استحکام بالای این یاتاقان و همچنین عدم نیاز به تولیدات خارجی ، نمونه ای تولید گردد که تقریبا تمام انتظارات ما را بر آورده نماید. یکی از چالش های شتاب دهنده پیشگامان کمک به رفع این مورد بوده است.

اهمیت و ضرورت موضوع

اکثر تصفیه خانه ها ی فاضلاب سراسر کشو ر که از سیستم انتقال فاضلاب توسط پمپهای پیچوار ارشمیدسی ،اسکروپمپ ها، استفاده می کنند .

شرح کلی مسئله

یاتاقان اسکرو پمپ یکی از مهمترین تجهیزات ایستگاه پمپاژ اولیه هر تصفیه خانه جهت انتقال فاضلاب از عمق، به شمار می رود . این قطعه در قسمت پایین اسکرو پمپ و مستغرق در فاضلاب می باشد در نتیجه به دلیل قرار گرفتن در فاضلاب خام، خرابی بالایی دارد و از این حیث از اهمیت بالایی در این سازه برخوردار است و در صورت عدم اصلاح آن در اسرع وقت باعث خارج شدن تصفیه خانه از مدار بهره برداری می باشد . هدف از ساخت این تجهیز : عدم وابستگی به شرکت های غربی و خارجی، عدم خرابی یک تجهیز در مدت زمان طولانی و افزایش کارایی و راندمان سیستم و در نتیجه صرفه جویی از نظر زما نی و مالی می باشد . در راستا سعی بر این بوده که جهت کاهش بارهای شعاعی، محوری و استحکام بالای این یاتاقان و همچنین عدم نیاز به تولیدات خارجی ، نمونه ای تولید گردد که تقریبا تمام انتظارات ما را بر آورده نماید.

هدف اصلی

اهداف فرعی

دستگاه یاتاقان از نوع شافت و بوش با نام تجار ی Ritz توسط شرکت آلمان تولید می شود که به علت تحریمهای ظالمانه امکان ورو د آنها به کشور نبوده و در صورت امکان خرید، قیمت ها به شدت افزایش می یابد کهامکان توجیه آن در کمیسیون های مناقصات نیست.

پیشینه مسئله و مفاهیم علمی مرتبط با مسئله

استفاده از سیستم بلبرینگ کفگرد که روش مطمئنی بر ا ی استفاده در این شرایط کار ی نبوده و خرابی ها ی زیادی را داشته است.

آنالیز عملکرد

این قطعه شامل : شافت فولاد ی 135mm بو ش برنج ی CuSN 12 ) مس و قلع 12 درصد ( فلنچ و محفظه نگه دارنده بوش و شاف ت کاسه نمد تخته شاستی یاتاقان با زاویه 35 درجه و … می باشد . مشخصات تخصصی با جزئیات بیشتر در صورت نیاز موجود می باشد

تجزیه و تحلیل علل ریشه‌ای

حوزه تخصصی مسئله

آب و خاک, مکانیک

حوزه کاربرد مسئله

صنایع ماشین آلات صنعتی, سایر

راه حل های ممکن در ارائه پاسخ

راه حل هایی که دارای جذابیت نمی باشند

ویژگی ها و خروجی هایی را که فناوری مورد درخواست می بایست داشته باشد

این قطعه شامل : شافت فولاد ی 135mm بو ش برنج ی CuSN 12 ) مس و قلع 12 درصد ( فلنچ و محفظه نگه دارنده بوش و شاف ت کاسه نمد تخته شاستی یاتاقان با زاویه 35 درجه و … می باشد . مشخصات تخصصی با جزئیات بیشتر در صورت نیاز موجود می باشد

از بعد اقتصادی و مالی رفع مساله، تا چه میزان هزینه ای مقرون به صرفه تلقی خواهد شد و حاضرید برای آن هزینه کنید؟

نوع همکاری مطلوب شما با ارائه دهنده راهکار

خرید تضمینی محصول

دانلود فایل پیوست

در صورتی که راه حل دارید برای حل این چالش دیدگاه خودتون بنویسید تا با شما تماس بگیریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام فایل:

اندازه فایل: