راهکارهای سنجش نقاط ضعف و قوت افراد با کمک هوش مصنوعی و آزمون های تحلیل میزان یادگیری

یکي از بزرگترین چالش هاي در فضاي آموزش سنتي ، تحليل ادراك معلمان در خصوص نقاط ضعف و قوت داشن آموزان ناشي از اجراي برنامه هاي ارزشيابي است . سنجش تک بعدي دانش پذیر و عدم تناسب نوع آزمون با ویژگي هاي فردي آن ها موجب مي شود كه درك درستي از نقاط ضعف و قوت دانش آموزان براي معلمين ایجاد نشده و به دنبال آن راهکار درستي نيز براي رفع ضعف ها اتخاذ نشود!

اهمیت و ضرورت موضوع

سنجش یادگيري و نيازهاي همه جانبه یادگيرندگان

شرح کلی مسئله

مشکلات یادگيري بسيار متنوع هستند و هر دانش آموز با توجه به ویژگي هاي فردي خود نياز به نگاه و راهکاري متفاوت براي تقویت ميزان یادگيري دارد. الگوي نقاط قوت و ضعف مي تواند توانایي ها و ناتوانایي هاي شناختي وتحصيلي و ارتباط آ نها با یکدیگر را مشخص كرده و از این طریق تصویري شفاف از دانش پذیران را ارائه دهد. بنابراین مسئله اصلي ارائه راهکار هایي براي سنجش نيازمندي هاي یادگيري در دانش آموزان است به گونه اي كه تصویري همه جانبه در ابعاد مختلف شخصيتي از ایشان ارائه نماید.

هدف اصلی

ارائه شيوه هاي اثر بخش ارزیابي دانش آموزا ن

اهداف فرعی

شناسایي و تشخيص ناتواني در یادگيري و ارائه راهکار متناسب با ویژگي هاي شخصي افراد ایجاد ارتباط بين ضعف ها و قوت هاي شناختي و تحصيلي

پیشینه مسئله و مفاهیم علمی مرتبط با مسئله

آنالیز عملکرد

ارائه هر گونه راهکار و یا الگوي سنجش دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصيلي متناسب با كليات بيان شده . لازم است كه خروجي این راهکارها كارنامه اي شفاف از وضعيت تحصيلي و شناختي دانش آموز را در قالب داده هاي كمي و كيفي ارائه نماید. ارائه پلتفرم سنجش و تحليل نيازهاي یادگيرندگان به گونه اي كه قابليت بهره برداري شخصي ، گروهي و مدرسه اي را داشته باشد و علاوه بر تحليل هاي فردي ، بتواند داده اي جمعي را نيز مورد تحليل قرار داده و به طور مثال وضعيت كلاس یا مدرسه را در قالب داشبورهاي مدیریتي نيز ارائه نماید.

تجزیه و تحلیل علل ریشه‌ای

حوزه تخصصی مسئله

فناوری اطلاعات

حوزه کاربرد مسئله

سایر

راه حل های ممکن در ارائه پاسخ

– خلاقيت ، نوآوري ، تغيير و یا تحول نسبت به راه حل هاي موجود – امکان اجراي ایده در سطح مدارس و تناسب با سازكارهاي آموزش و پرورش – امکان ارائه كارنامه هاي متفاوت ویژه دانش آموز ، معلم و اوليا – ارتباط راهکار پيشنهادي با اهداف استراتژیک سند تحول بنيادین آ.پ – امکان بومي سازي و سفارشي سازي راهکار با توجه به شرایط ویژه هر مدرسه

راه حل هایی که دارای جذابیت نمی باشند

ویژگی ها و خروجی هایی را که فناوری مورد درخواست می بایست داشته باشد

از بعد اقتصادی و مالی رفع مساله، تا چه میزان هزینه ای مقرون به صرفه تلقی خواهد شد و حاضرید برای آن هزینه کنید؟

نوع همکاری مطلوب شما با ارائه دهنده راهکار

سایر

دانلود فایل پیوست

در صورتی که راه حل دارید برای حل این چالش دیدگاه خودتون بنویسید تا با شما تماس بگیریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام فایل:

اندازه فایل: